Tuesday, April 6, 2010

De siste dagene...

Det gaar mot slutten av oppholdet i Ecuador. Jeg har vaert elendig til a oppdatere bloggen min de siste to maanedene, men skylder paa lite tid paa internet og masse aktivitet. Jeg har blant annet dratt ned til Guayaquil en gang i uken de siste halvannen maanedene, noe man kan kjenne paa kroppen naar man hele tiden skifter trykk fra 3100 moh til naermere 0 moh. Men det har gaatt fint og jeg har hatt en fantastisk tid!

De siste maanedene har gaatt i endel reising, arbeid paa skolen, spilling i indianerkirka Alfa og Omega i Cañar, fremfoering av En la Cruz (at the cross - hillsong) sammen med Kjetil i La trinidad, Guayaquil, misjonskonferanse, turer til kysten med Linda og endel shopping av gaver til familie i Norge.
Vi voluntoerene har ogsà hatt et prosjekt sammen der vi underviste om lovsang. Det var utrolig spennende og utfordrende da alt gikk paa spansk, men det ga mersmak. Vi var igrunnen enige om at vi burde ha samarbeidet om flere ting i loepet av hele oppholdet.

Jeg har to dager igjen paa skolen, noe som er rart. Jeg gleder meg til aa hjem til Norge og treffe folkene igjen, men tipper at det kan bli en braa overgang ogsaa etter 6 maaneder i Andesfjellene. Jeg er spent.

I dag og i morra skal jeg pakke sammen, paa torsdag henter misjonaerene meg og tar meg med til Cuenca. Hele torsdag skal jeg rundt og si hade til folk. Blir trist aa si hade til vertsfamilien og noen av ungdommene her i Cañar, men satser paa aa treffe de igjen en gang:) Paa fredag reiser jeg ned til Guayaquil igjen sammen med misjonaerene for aa ha en siste helg ved kysten i varmen og faa badet litt foer jeg reiser klokka syv mandag morra. Regner med aa vaere paa Gardermoen tirsdag ca klokken 9 paa morran.

Tiden har gaatt fort paa en maate, samtidig som det foeles sakte med tanke paa alt jeg har faatt opplevd. Gud har bevart meg gjennom oppholdet og jeg har aldri vaert redd her. Jeg har alltid foelt meg trygg, selv paa uendelig mange bussturer. Jeg kommer hjem med mange nye erfaringer, opplevelser og bilder rikere og gleder meg til aa fortelle om alt.



Paa bussturen hjem i gaar fra Guayaquil saa jeg denne fantastiske solnedgangen. Har blitt mange av de etterhvert og er heldig for aa faa se noe saa nydelig.

Vi snakkes snart!
Dios te bendiga - Gud velsigne deg

3 comments:

Birgitte said...

Gleder oss veldig til du kommer hjem igjen!! :D

Gunn Lina said...

Jeg har visst vært svært lite innom denne siden - ikke før du kommer hjem igjen. Men høres ut som du har hatt en fin tid der nede - veldig bra! Og så er det godt når man kan få komme hjem igjen. Velkommen skal du være ihvertfall. Håper jeg får treffe deg om ikke så lenge. Tipper du er brun og blid da:)

solfrid said...

vakker solnedgang! Må det forbli et minne du kan hente krefter og mot fra når du trenger det!