Friday, January 22, 2010

Du vet du bor paa landsbygda i Nar naar..

...du kommer hjem og ser at to av Gaa ut senter eleven som jobber paa klinikken hjelper til med aa ploeye og luke et jorde nedenfor huset...

Klinikken har ikke mye aa gjoere alle dager og da er det godt med litt ekstra arbeidskraft til andre ting. Veronica og Miriam jobbet flittig.

Som aa bli satt hundre aar tilbake i tid, Her blir fremdeles oksene brukt til arbeidskraft. Stilig aa se, tror jeg kun har sett en traktor her paa fjellet siden jeg kom.


Ei av indianerkonene jobber. Her med Cañar-hatten paa hodet. Tror jeg maa kjoepe med meg en saann hjem til Norge.


Over til noe annet..; Fikk forresten julepakken min her om dagen, 9 kilo med godteri, julehefter, julebrus og bok. Julemiksen kom godt med i en travel arbeidsdag i pausen. Her med en liten loevetann og skolen i bakgrunnen til venstre.. Her er det sommer:)



Jeg blir stadig minnet paa at jeg er i et annet land. I gaar fant jeg en ca 5 cm stor skorpion paa badet naar jeg tok opp en sokk som laa paa gulvet. Skummelt! Jeg tok den paa et feiebrett foer jeg fikk den ut. Jeg viste den til vaktmesteren i dag og spurte om den var noe farlig, "Si" (ja) sa han og drepte den. Vet ikke hvor farlig da, men sikkert ikke goey aa bli stukket av den..

2 comments:

Anonymous said...

Heisan.

Godt du har actionhjerne og ordner opp med skorpioner. Takk for nytt innblikk i dine artige dager og godt dere koser dere med julegodteri.Fått lest ut alle juleheftene ?

Mamma

AK said...

Fytti! Glad vi slapp unna det der!