Sunday, December 6, 2009

Litt bilder fra arbeidsdager i Cañar

Tenkte det var på tide å legge ut litt bilder av ungdommene jeg jobber med i Cañar. Jeg har hovedsaklig jobbet på skolen Mushuk Kawsay den siste måneden, men skal også være med i ungdomsarbeid her.

10. klasse elevene mine øver dans til en festival som skal være i Cañar i januar.

Jeg har ikke noe bilder fra skoleundervisningen, men det kommer etterhvert.

I helgen har ungdommene i Cañar bønn og faste helg i Juncal et sted litt unna Cañar. De begynte fredag ettermiddag med undervisning og jeg skulle egentlig vært med, men siden jeg har vært syk denne siste uken måtte jeg være hjemme. Jeg ble derimot med på lørdagen da også Bibelskolen i Grimstad var på besøk og skulle delta med litt sang og vitnesbyrd.

Tre av ungdommene. Ines, til venstre er datra til rektor Rafael.



Kirkelederen/biskopen i Cañar, Antonio ville ønske Big velkommen og las litt fra Bibelen.



Selv om ungdommene hadde fastet ett døgn allerede ville de så gjerne vise litt dans for Big at de gikk og skiftet og kom tilbake fullt påkledd i festdrakt for å danse for oss.


Etterhvert ville de også synge noen sanger. "eres todo poderoso" ble sunget, en av de mest brukte lovsangene her i landet vil jeg tro;)



Gruppebilde. Hele klassen fra Big og ungdommene fra Cañar. Og meg til høyre.



Her sov ungdommene hele helga. De skulle faste helt til søndagen altså ca to døgn.



Og her er kirken i Juncal; Nueva Alianza.

4 comments:

Anonymous said...

Takk for fine bilder med interressant tekst.
Og så koslig å se deg sammen med de :-)

Mamma.

Anonymous said...

utrolig kjekt å følge litt med på bloggen din, ser noen kjente fjes her:)
håper du har det bra i Cañar
og ha ein velsigna julehøytid
klem Ingunn( ex normisjon..;) )

Anonymous said...

I want not agree on it. I over nice post. Expressly the title-deed attracted me to review the whole story.

Anonymous said...

Good dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.