Friday, December 25, 2009

Jul!

Litt bilder fra julefeiringen min i Ecuador;

Siden det er lite vann her og de sparer paå strømmen, er ikke Parque Calderon pyntet med julelys. De har heller tatt inn et stort plastikktre sammen med palmene og de andre trærne. Spesielt. Stor blanding;)


Noen elever kledd ut som engler på Mushuk Kawsays juleavslutning.


Kaaring av skolens "Prinsesszita de Navidad" (Juleprinsessen) ble gjort uken foer. Her er vinneren i midten sammen kavaleren nede til hoeyre og Estrellitaene ved siden av seg. (stjerne ett eller annet). Dette ble tatt veldig hoeytidelig.


Paa vei til Cuenca. Skylaget kommer opp fra kysten. Stilig. Saann ser det ut aa bo over ett av skylagene 3000 moh.



Ingapirca. Ruiner fra Incaene og Cañariene. Ikke langt unna der jeg bor.



"Nar" der jeg bor ligger til venstre i bildet bak foerste fjellet. (Ikke det store)



Litt julegroet ble det paa lillejulaften. Veldig godt;) Ogsaa fra norge da.



Julaften, rett foer vi begynte aa spise ribbe. Nam!



Incacola, Soer Amerikas svar paa julebrus. Dvs at det smaker som litt jalla julebrus i norge, men hver sin smak;)


Julegaveaapning. Juletreet er ved siden av, fint pynta.


Kjempekoselig julaften. Fikk i tillegg snakket med mamma, pappa og farmora mi noe som er 3 maaneder siden sist. Veldig koselig og billig takket vaere "skype". Ringte til fasttelefon i 50 minutter for 6 kroner. Det er billig!

Ellers haaper jeg alle har en fin romjul:)

5 comments:

dagola said...

god jol tingeling! godt å sjå at du fekk deg noke ribbe og litt tradisjonell jolefeiring! Nå er me alle samla i Bygland og koser oss og slapper av. Håper du er her til neste år! :-)

Anonymous said...

Ja, vi har hatt en koslig kveld.Godt å se at det ble litt pakkeåpning på deg selv om ikke vår pakke rakk fram. Håper den venter på deg når du er tilbake fra ferieturen.

Mamma

randi said...

gleder meg til neste år så kan vi feire sammen=)

Ingrid said...

Jepp,. fikk en koselig julefeiring. Koselig med misjonaerer som steller istand. Haaper jeg faar pakke etter nyttaar. Ogsaa gleder jeg meg til en Byglandsjul neste aar=D

annki said...

Hei! Ser du som du har hatt en annerledes, men fin julefeiring! Gøy å lese! Hilsen Annki :)