Monday, November 9, 2009

Bursdag

Jeg ble 24 år i går. Det ble en koselig dag som jeg feiret med de andre norske i Cuenca og vertsfamilien min. Legger ut litt bilder fra helgen.

Elevene fra gå ut senteret har komme til Ecuador og ho ene, Veronica har flyttet inn til vertsfamilien min. Her en kveld satt vi og koste oss med kaffe og boller. Nico er bare 6 år men mora hans laget en stor kopp kaffe til han. Veldig annerledes enn i norge, men han liker det kjempegodt. Her fra venstre: Veronica, Germania (mor i familien), Myrna (gus-student)og Nico



Litt underholdning fikk vi også. Nico spiller fiolin.



Dagen etter, feiret bursdagen min først med kake i vertsfamilien.



Den var veldig god:)



Deretter hadde vi tacokveld i leiligheten til misjonærene og da stod Kjetil og Atle for maten. Utrolig godt med litt anna mat. Lenge siden jeg har spist noe annet enn ris og kylling/svin.



Etter middagen fikk jeg Piñata! Ikke sånn til å slå på, men sånn til å dra i en snor så kom masse godteri ut. Jeg fikk en med prinsesser. Veldig festlig.


Og sånn så jeg ut etterpå. Jeg gikk og plukket papir fra håret hele kvelden.



Fikk en kjempekoselig bursdag. Tusen takk:)


Nå har jeg flyttet til Cañar, litt spent. Første kvelden her og prøver å få fyr i ovnen. Måtte vaske litt grundig her i skuffer på kjøkkenet siden det var skittent og litt småkryp. Litt kjipt, men sånn ble det. En av misjonærene, Atle hjalp til med å vaske rundt forbi og spreie madrass og dyne med insektsmiddel siden de sier det er lopper her. Litt spent på første natt. Lyset skal gå klokken syv og være borte i seks timer, noe som skjer på skift i hele Ecuador. Grunnen er at de mangler vann her, det regner nesten ingenting for tiden og elvene begynner å bli ganske små.

I morra skal jeg bort til skolen og observere i timen. Blir spennende å se hvordan det blir fremover. Jeg har sagt at jeg tenker å jobber der tre dager i uka og i ungdomsarbeidet annenhver helg. Det vil si at annenhver helg har jeg langhelg. De blir nok brukt til å se mer av landet sammen med andre volontører:)

3 comments:

Birgitte said...

Åh så heldig! Prinsesse-piniata!! Ser ut som bursdagen var god!! Koselige bilder!! :D

Anonymous said...

nettet er så tregt i kveld at jeg får ikke opp bildene.
men gøy å lese om hvordan du har det nå.Du kommer sikkert til å stortrives der også etterhvert.og loppebitt fikk jeg 1 året vi bodde i solli hjemme i bygland.tror de var i gamle fuglereir for jeg fikk de da jeg luka bed inntil veggen.bare rens med sprit eller noe om du får bitt,for det klør og er lett å bli litt småbetent.
blir spennende å følge deg.klem fra mamma

Anders Gire Dahl said...

Lykke til i Cañar! Og gratulerer med bursdagen som var :) Du får hilse familien Bustamante fra Andrés..hvis det lar seg gjøre.