Sunday, October 11, 2009

Bilder fra bussvinduet og første dag i Cuenca

På onsdag dro jeg fra Guayaquil til Cuenca med buss. Turen gikk over fjellet som på det høyeste ligger på 4100 moh. Jeg har aldri vært så høyt før, med unntak av fly, men det gikk fint:) Vel fremme i Cuenca har jeg bodd to dager hos to misjonærer, Rannveig og Atle Ølstørn noe som var veldig koselig. Nå har jeg flyttet inn hos en fadderfamilie som er fra Cuenca. Her skal jeg bo i ca tre uker før jeg reiser som volontør til Cañar. Uansett, her er noen bilder fra bussturen opp til Cuenca og første dag:

Store kakao, banan og sukkerplantasjer.
På vei opp, jeg tror bussen kjørte oppover i 2-3 timer uten noe nedoverbakke. Fra 0-4000 moh. Kjørte på litt grusvei og noe nylagt betongvei, så turen var ganske humpete enkelte steder;)
Også et sted å bo;)
Fremme i Cuenca og klokka halv seks om morran dagen etter våkna jeg. Tok noen bilder fra soloppgangen.
Var på rundtur i Cuenca sentrum dagen etter og fikk øye på 6 gjess og 5 gåsunger på vei gjennom gata. Ved siden av de gikk en mann med stokk og gjeta de. Utrolig festlig.


Tar litt tid å loade opp bilder, ellers skulle jeg lagt ut mange flere om gangen.

1 comment:

Anonymous said...

disse var nye for meg.så artig med gjessa.og typisk deg å få øye på dyr på din vei :-) mamma