Tuesday, October 27, 2009

Siste uken

I helgen dro jeg og misjonærene fra Cuenca til Guayaquil for å treffe de andre voluntørene og misjonærene der. Vi reiste torsdag morgen så var fremme ganske tidlig på dagen. Koselig å treffe igjen de andre og se hvordan de har det:D Legger ut noen bilder her.

På vei over fjellet er det masse veiarbeid for å legge betongvei istedenfor asfalt. Skiltene kommer ofte og her står det, Fare, Menn jobber. Veldig festlig.


Voluntørene hadde et møte med Rannveig Ølstørn for å se hvordan ting går med oss, etterpå inviterte ho oss ut på Fruktkafe. Nam!

Her er Kjetil med stor is!


Linda med stor is!



Og jeg med stort fruktfat!

(Har egentlig bilde av Rannveig med stor fruktjuice, men det kom plutelig ikke med minnepennen min så legger inn senere.)


Tok ikke så mange bilder på turen, men på vei tilbake på lørdag ettermiddag var det overskyet over alt. Med en gang vi kom opp i fjellene over 2000 meter forsvant skylaget under oss og en utrolig fin solnedgang kom frem.



Her ser dere skyene under oss. Opp herfra kom vi med bil. Spesielt.



Lenger oppe ble solen helt rød, vanskelig å se på bildet, men var nydelig.



På veien hjem så vi også en liten skogbrann. Kanskje noen som har tent bråte som har gått litt ut av kontroll.


Her er panoramabilde 2700 moh. Til venstre er mot kysten.



Hjemme igjen, dagene går i å øve spansk og være med vertsfamilien. Snart flytter jeg høyere opp og skal lære unger engelsk. Litt spent.

Et siste bilde av meg og Nico, yngstemann i huset. Han er veldig glad i å skjele med øynene og syns det er innmari gøy når jeg gjør det.


Ellers har jeg fått postadresse, Har adresse til misjonskontoret her i byen. Den er

Ingrid Straume
Casilla 01 01 2035
Cuenca
Ecuador
Sud America

2 comments:

Anonymous said...

Heisan.

Klokka er snart 6 om morran og jeg var så spent på om det var kommet noe nytt på bloggen din så jeg måtte inn å skjekke.

Veldig kos å se at du har hatt en fin helg og at du har det så bra. Det lyser lang vei.

Klem fra mamma

Anonymous said...

Hei Ingrid, Koselig å se bilder fra der du er, og godt å høre at du har det fint!:)Klem Livpetra